13 Mart 2010 Cumartesi

Ben bir koalayim !

Hayvanat bahcesine gittim bugun. Oncelikli amac koala ve kanguru gormekti tabii, gordum de... Koala dedigin var ya koala dedigin, boyle seker bir yaratik yok dunyada. Zaten Taronga Zoo'da http://www.taronga.org.au/ gecirdigim 2,5 saatin en az 1 saati onlarin oldugu yerde gecmistir. Aslinda fotograf ta cektirilebiliyormus boyle kucaga alip falan ama ne yazik ki "poz verdikleri" belirli saatler varmis ve ben o saatleri kacirdim. Bir daha gitmek sart ! O dunya tatlisi yaratiklarin bir tanesini mutlaka kucagima almaliyim.. Ilk gordugumde hepsi uyuyordu ama saat 15.30 beslenme saatleriymis, onu kacirmadim neyse ki ve 24 saatin 20'sini uyuyarak geciren tatliskolari uyanikken de yakaladim. Beslemek icin gelen gorevli kapiyi acip okaliptus dallarini koymaya basladiginda once soyle tek gozlerini bi acip "ooooff ne guzel uyuyoduk" der gibi bakindilar, sonra da gaaaayet yavas hareketlerle, hatta bir-iki tanesi mevcut pozisyonlarini hic bozmadan, koca patileriyle dallari tutup tutup kemirmeye basladilar. Oyle boyle seker degiller gercekten. Karizma karizma takilip "e iste biz de cocuklari hayvanat bahcesine getirdik hanimla" havalarindaki adamlar, birden "aaaaa, uuuuu, so cuuuute" nidalari atmaya basladilar :) Yani diyecegim odur ki "al icine sok" cinsinden hayvanciklar.
Kanguru da gordum dunya gozuyle. Onlar da komik, zip zip gidiyorlar ordan oraya. Ama kesesi dolu olan yoktu hic..
Oyle cok hayvan vardi ki ama ben dedigim gibi gec kaldigim icin hepsini goremedim. Bir dahaki sefere artik. Koalaciklar disinda boyle hayretle baktigim bir diger hayvan ise zurafa oldu. Cok buyuk ve uzunlarmis gercekten, suratlari da cok sevimli. Yalniz, durmadan "buyuk abdest" durumundalar patir patir :)))
Bir de Tazmanya canavari vardi ilginc. Aslinda oyle cok ta ilginc bir tip degil kendisi. Fotograf ta cekemedim, onlarin bolumunde yasakti. Gariplerime bir kanser musallat olmus meger son yillarda, o yuzden acayip koruma kollama altindalar, nesilleri tukenmesin diye.
Baskaaaaa?? "Yilandan korkmam yalandan korktugum kadar" o ayri mesele ama yilan dedigin cok sevimsiz gercekten. Piton, cobra, anaconda falan gordum ama yazarken bile yuzumu burusturuyorum su an. Onlarla da belli saatlerde oraniza buraniza dolayip fotograf cektirebiliyormussunuz ama ben alana mani olmayayim. Ben koalalarimla sarmas dolas olucam hayirlisiyla:)
Ufagindan bir tane koala mi dovdursem diye dusunmedim degil. Dovme olayi icin "yaptirdikca yaptirmak istiyo insan" demislerdi de orali olmamistim; olsa miydim acaba?? Bakalimm dusunucem biraz daha.

Hersey yolunda, hersey guzel... Ama bugune dair azicik derinlik katacak olursam "hersey, gercekten paylastikca daha guzel"...

Haaa bir de, "Taronga's Elephant Miracle" diye butun haberlerde gunlerdir bahsettikleri yeni dogan filcik varmis. Ama goremedik kendisini cunku "6 gun !!!!" surmus dogmasi ve sonunda dogunca da pamuklara sarmislar, ortaliktan kaldirmislar simdilik. O da bir dahaki sefere artik.
Koalalarim gibi, uykuyu hayata tercih etmeyecegim bir gune uyanabilirsem yarin (belki de bu yuzden cok sevdim onlari), Sky Tower'a cikmayi planliyorum; Sydney'i bir de yukaridan gormek icin.

Notlar:
- Metro olmadigindan bahsetmistim daha once ama cok konforlu trenleri var. Bugun ilk defa tecrube ettim. Town Hall Station'dan Circular Quay'e gidip, sonra da 2 no'lu terminalden kalkan feribotla Taronga Zoo'ya ulasilabiliyor. Sydeny trenleri icin http://www.cityrail.info/
- Eger feribot bileti alirken full paket alirsaniz 48-AUD veriyorsunuz ve gidis-donus feribot, Zoo'ya teleferikle inis-cikis, Zoo'ya giris olmak uzere hepsinin biletlerine sahip olup 10% da tasarruf ediyorsunuz
- Hayvanat bahcesinin icinde bir de acikhava konser alani var. Bahce kapandiktan sonra orda cesitli performanslar oluyormus, "Twilight at Taronga" adi altinda. Ben donuse gectigimde millet akin akin giris yapiyordu. Anladigim kadariyla konsept te enteresan... Yiyecegini, icecegini hatta acilir kapanir sandalyeni kendin getirip muzik dinliyorsun doganin icinde. Denemek lazim. http://www.twilightattaronga.com.au/
- Pazartesi'den itibaren 2 hafta City Office'te calisicam. Yani burdaki herkes gibi is kiyafetinin altina terliklerimi gecirip, elime kahvemi alip, yuruyerek ise gidicem:)) Ofise vardigimda ise ayakkabilarimi degistirip kariyerin doruklarina yolculuk:)))
I am almost an "aussie" ! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder